10 PRODUK KOMERSIAL INNOVATIVE





Produk: Keen Home Smart Vent

Diskripsi:         
Keen Home Smart Vent membolehkan anda menetapkan zon di dalam kawasan rumah samada panas mahupun sejuk. Anda bebas untuk membuka ruang udara secara manual tetapi sistem ini mampu mengesan bahagian mana di kawasan rumah ada terlalu sejuk atau terlebih panas.

Pengeluar: Keen Home




Produk: Butterfleye Home Security

Diskripsi:
Produk ini mampu mengenalpasti anda, ahli-ahli keluarga anda dan juga bintang peliharaan anda. Jika terdapat orang asing di dalam rumah anda, Butterfleye akan menggunakan sistem WiFi rumah anda untuk menghantar isyarat kepada anda melalui aplikasi tertentu. Bateri bagi produk ini juga mampu bertahan sehingga dua minggu.

Pengeluar: Texas Instrument




Produk: Smartphone-powered Drone

Diskripsi:         
Ia adalah satu teknologi sistem kawalan jauh dikuasakan oleh telefon pintar. Pengguna mampu mengawalnya dengan menggunakan aplikasi mudah alih.

Pengeluar: Qualcomm Research




Produk: HP Zvr Display

Diskripsi:         
Produk ini di hasilkan oleh syarikat gergasi HP. Paparan dari komputer ini adalah dalam bentuk 3D. Lengkap dengan cermin mata 3D, pandangan maya anda akan berubah bagi menyesuaikan kedalaman dan tumpuan yang tepat.

Pengeluar: HP




Produk: Ford Sync 3

Diskripsi:
Kini anda mampu berhubung ketika memandu. Dengan terciptanya produk ini, anda mampu membuat panggilan hanya dengan menyebut nama pemanggil. Ia juga mampu memainkan muzik kegemaran anda dengan hanya mendengar tajuk lagu yang anda katakan. Dengan Sync 3 juga, panggilan anda boleh di pindahkan dari telefon mudah alih anda ke Sycn 3 di saar anda mengidupkan kenderaan anda.

Pengeluar: Ford Motor Company





Produk: DJI Inspire One

Diskripsi:         
Produk baru ini mampu mengubah kualiti video ke dalam telefon pintat anda kira-kira 4k.

Pengeluar: The Verge




Produk: Sling Television

Diskripsi:         
Kini anda tidak perlu membayar beratus-ratus dolar setiap tahun untuk menonton saluran kegemaran anda. Sling television merupakan satu-satunya cara untuk anda menonton TV secara langsung. Dengan harga $20 sebulan, anda mampu menonton CNN, ESPN dan lain-lain.

Pengeluar: Sling Television




Produk: iKettle

Diskripsi:         
Dengan iKettle, anda boleh menyambung cerek anda kepada telefon pintar anda. Anda boleh memberitahu cerek bila untuk memanaskan air dan di mana suhu untuk menghasilkan. Anda boleh menggunakan aplikasi untuk menetapkan penggera pagi anda supaya anda tidak akan bangun lagi tanpa teh segar dibancuh anda.

Pengeluar: Firebox.com




Produk: HP Sprout

Diskripsi:         
Kini anda mampu meeletakkan kretiviti anda pada HP Sprout. Produk ini merupakan projektor dan dengan hanya menyetuh papan tetikar, anda boleh bekerja seperti biasa. Anda boleh mengimbas imej, dokumen dan juga objek ke komputer anda. Ia juga mampu mencetak dalam bentuk 3D.

Pengeluar: HP





Produk: QNX Automotive Technology

Diskripsi:         
Selepas ini, anda tidak akan terlibat dalam kemalangan jalan raya kerana kereta ini dilengkapi sistem bantuan pemandu yang canggih. Sebagai contoh, objek di belakang kenderaan anda akan lebih mudah di lihat dengan jelas.

Pengeluar: QNX